Tilgjengelighet – hva betyr det?

Geir Bodin/ oktober 1, 2014/ Uncategorized, Verditjenester/ 0 comments

Dersom du søker opp ordet tilgjengelighet på nettet så vil du få opp en god del linker til sider som har med hvordan kommuner tilrettelegger for alle innbyggere. Det handler om utforming av tjenestene slik at flest mulig kan benytte dem innenfor visse tider på døgnet. Det vil si at tilgjengelighet også handler om åpningstider. Slik er det også livet på arbeidsplassen blant norske bedrifter, små som store. Vi erfarer at det mange ganger blir diskutert internt hvordan tilgjengelighet skal løses, men vi opplever at det ikke like ofte blir tatt hensyn til og gjort noe med det i praksis.
De to viktige spørsmålene som alle bør ha et aktivt forhold til er:

• Hvem skal jeg være tilgjengelig for?
• Når skal jeg være tilgjengelig for dem?

Vi lever i en verden der det å konsentrere seg om en oppgave av gangen blir vanskeligere og vanskeligere. Telefonen og PC`en er alltid på, og våre venner, kunder og leverandører vet dette, og har en forventning om at vi leser mailen og hører telefonen. I tillegg er det oppdateringer på sosiale medier som inspirerer oss og stimulerer sosialtrangen. For de fleste vil jeg påstå at det er slik at vi ikke helt klarer å ha kontrollen over vår egen tid. Vi er ikke helt klar over hva vi har gjort gjennom dagen, og sjelden får vi utført det vi har bestemt oss for. Mange ganger føles det som om vi blir utsatt for en kollektiv multitasking kultur – Les Innsikt artikkel om dette emne.
Det at vi lar oss rive med av forstyrrelsene er kanskje årsaken til at det ikke går bedre med de norske småbedriftene i dag. Les oversikt fra Brønnøysundregisteret. En rektor jeg hørte nylig manet foreldrene til å hjelpe elevene først av alt med det viktigste, nemlig det å disponere tiden. Da vil det gå dem mye bedre til eksamen, mente han. Dette tror jeg er en veldig viktig faktor også for voksne arbeidstagere, bedriftseiere og ledere. Dersom vi disponerer tiden og fokuserer på en oppgave av gangen, så vil vi lykkes med det vi ønsker å oppnå, uansett hva vi har satt oss som mål. Sjekk Brian Tracy setting goals for suksess.
Det kommer jo mest av alt an på oss selv hvor godt vi lykkes i arbeidslivet, med bedriften vi har startet, eller hvordan det går med oss privat. Men, det finnes også hjelp å få, som kan gjøre det mye lettere å få det til. Det å holde det gående slik at kundene forblir og kontantstrømmen holder seg stabil, er kanskje det aller vanskeligste. Det er lett å sprike ut i mange retninger og dermed komme ut av fokus. Våre kunder har erkjent dette og bedt oss om hjelp på ett viktig område hvor vi har spesialisert oss. Våre kunder får da til å være mer tilstede i oppgaven de holder på med.

we4you-ordretelefon2

We4you hjelper folk med å kunne disponere tiden riktig uten at det går på bekostning av tilgjengeligheten.

Vi løser tilgjengelighet for ansatte hos våre kunder. Dette gjør at de kan konsentrere seg om en ting av gangen. De får da oversikt over sine arbeidsoppgaver og blir mye mer effektive. Forstyrrelsene sorteres på sentralbordet hos oss. For mange av kundene våre betyr dette at de kan utsette telefonsamtaler fra pågående selgere til når de har tid til det. Salgspersoner blir da enten høflig avvist eller henvist til å sende en mail. For andre kan det være at de kan konsentrere seg i kundemøtet, konferansen eller med oppgavene, mens de er trygge på at nye henvendelser blir besvart, og prioritert riktig av våre betjenter. Noen tar vi også imot ordre for og legger inn i ordresystemet direkte. Da blir det virkelig effektivt. Det er også flere andre oppgaver vi gjør og er tilgjengelige på. Oppgaver som er til nytte for bedriftene, hvor vi er profesjonelle og på plass. Våre kunder får tilbake økt lojalitet, lønnsomhet og effektivitet. Dette synes vi det er spennende og veldig morsomt å holde på med. Vi føler at vi da hjelper bedriftsledere til å stå til eksamen i å skape sunne og stabile arbeidsplasser.
Ønsker du å vite mer om dette så er du hjertelig velkommen til en uforpliktende samtale.

Leave a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*