Chat som kontaktmedium på hjemmesiden
Det er ikke alle som ønsker å ta kontakt på telefon når de vil spørre om noe. Flere ønsker å tenke igjennom og skrive spørsmålet de har. Til dette er e-post et godt medium, som vi har vært vant til i mange år, og som vi benytter kanskje oftere enn telefonen. Men e-post fungerer ikke like godt når man ønsker et svar med en gang. Da er det mest vanlig for noen å ta kontakt på telefonen, mens andre synes da det er mye enklere å chatte. Det er ikke alle bedrifter som har gitt mulighetene for dette på sin hjemmeside, og der er vel fordi dette krever kontinuerlig tilstedeværelse foran PC skjermen for å svare. Dette er enormt ressurskrevende, og særlig for en liten bedrift som ikke har kontinuerlig chat-trafikk. En av våre kunder tilbyr sine tjenester til en kundegruppe som heller tar kontakt skriftlig og samtidig ønsker svar med en gang. Kunden vår hadde ikke ressursen til dette og tok derfor kontakt med oss, for om vi hadde muligheten. Det hadde vi, og nå ser vi at dette er en tjeneste som vi ønsker å utvikle mer. Nå er Chat blitt en ny tjeneste hos oss, og vi ønsker derfor flere kunder på dette.