Sjokkerende dårlig telefonstrategi i Norge fører til kundeflukt!

Geir Bodin/ november 24, 2014/ Uncategorized, Verditjenester/ 0 comments

Svært ofte ender jeg opp i en telefonsvarer når jeg prøver å få tak i personer eller funksjoner i det profesjonelle Norge. Noen ganger kommer jeg dessuten fram til en svarer som svarer anonymt hvilket nummer jeg har kommet til, så det er tydelig at eieren av nummeret ikke en gang har tatt seg bryet å lese inn en personlig melding. Dette hender enten jeg søker etter f.eks. en håndverker som privatperson eller etter en leverandør av nødvendige tjenester til vår bedrift. Noen ganger blir jeg ringt tilbake og andre ganger ikke. Dersom det er viktig for meg, så ringer jeg flere ganger opp igjen, men dersom jeg kan finne et alternativ et annet sted, så er jeg rask til å prøve det i stedet. Og jeg merker at jeg har blitt raskere til å finne alternativer nå enn for bare noen ganske få år siden. Dette tror jeg at jeg ikke er alene om, og det er jo selvfølgelig situasjonsbestemt hvor tålmodig en kunde kan være, men det er også et symptom i vår tid at vi blir mer og mer utålmodige, og mindre lojale.

Så hvorfor lar bedriftsledere en slik tilfeldig telefonstrategi råde? Er den gjennomtenkt, eller er det opp til hver enkelt ansatt å bestemme hva som skal skje med innringere som ikke kommer fram på første forsøk? Det virker rett og slett som om det er opp til den enkelte ansatte, og at telefonen er sett på som en personlig eiendel, som ingen i ledelsen har et forhold til, annet enn å betale regningen for den når den kommer. Eller er forklaringen at bedriftslederne ikke setter seg inn i det og bestemmer hvordan det skal være?

Hvordan opplever kundene dine at de blir håndtert?

Det er min klare oppfordring til deg som har ansvar for en bedrift og de ansatte enten som leder, eier eller budsjettansvarlig at du snarest gjør noe med dette, dersom du ikke allerede har gjort det. Når du tar tak i det, er det forskningsbaserte beviser for at du får mer kontroll i bedriften din, samt mindre kundefrafall, flere nye kunder raskere, flere registrerte ordre og dermed høyere inntekter.

svartjeneste

Dersom du enten ikke vet, eller du er usikker på om du har kontroll på alle kontaktpunkter i bedriften din, så kan vi hjelpe deg med en analyse som gir et godt grunnlag for forbedringer som lønner seg.

Ta kontakt nå for en uforpliktende telefonsamtale med en av våre rådgivere!

Eller, sett opp et møte hvor vi kan gå mer i detalj og finne verdifulle løsninger med en gang!

Feil: Kontaktskjema ikke funnet.

Leave a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*