Sentralbordet pensjonerer seg. Hva nå?
Den glade og hjelpsomme damen på sentralbordet byttes nå mer og mer ut med tastemaskiner, kømeldinger og telefonsvarere. Disse løsningene er kundene ikke fornøyd med. De ønsker primært å komme direkte til den kompetente personer, eller til en kollega som kan hjelpe. Noen bedrifter har forstått dette og har derfor beholdt den glade sentralbordbetjenten.
Men, hva skal man gjøre når denne går av med pensjon?
En av våre kunder fikk denne problemstillingen i fanget for litt siden. Det å finne en erstatning, som er like god og som samtidig ikke krever dyrere betingelser, viste seg å være vanskelig. Løsningen ble å sette bort tjenesten til et profesjonelt sentralbord og dermed også overføre betingelsene. Det ble mye billigere.
Utfordringene lå mest av alt på å overføre lokalkunnskapen om både produkt, menneskene og strukturen, fra den glade pensjonisten til det profesjonelle sentralbordet. Da ble det behov for tett dialog og ny integrert teknologi.
Når en ansatt legger inn et møte i kalenderen så styres samtalen automatisk til sentralbordet. Sentralbordet ser når møtet er ferdig og kan informere om dette direkte til innringer. Da blir det personlig, og samtalene blir effektivt ekspedert. Dette hadde ikke vært mulig uten nøyaktig planlegging, og en god involvering av de ansatte i bedriften så vel som en involvering av de tekniske ressursene og løsningene.
Man må se på helheten i en så viktig endring i kundemottaket!
Feil: Kontaktskjema ikke funnet.