Hvor bevisst er du på din tilgjengelighet?
Bedrifter setter bort svartjenesten til oss fordi vi er profesjonelle på det å svare telefonen raskt, hyggelig og effektivt. Det synes vi er gøy og vi gleder oss over å kunne gi bedriftene god tilgjengelighet på telefon. Vi blir da en del av den bedriften vi er sentralbordet for og svarer både på de generelle spørsmålene, og noen ganger også på mer produktspesifikke spørsmål. De mer dyperegående spørsmålene, må vi sette over til den som er best kompetent til å svare. Da er vi avhengig av at denne ansatte er bevist på sin tilgjengelighet, og har meldt fra om sitt møte eller sin fridag eller fravær. Sentralbordet opplever ofte at ansatte glemmer seg på dette, men forstår at det skjer i en hektisk hverdag. Det finnes gode systemer for enkel fraværsmarkering, og vi erfarer at dersom det er enkelt å si i fra om fravær så blir tilgjengeligheten og dermed også kundenes tilfredshet merkbart bedre. Dersom det er raskt å komme fram til alle ansatte, også til de mest kompetente nøkkelpersonene, så vil kundene bli mer lojale og bedriften av den grunn tryggere og mer solid. Det er en sammenheng. Derfor anbefaler vi bedriftene å gjennomgå sin totale tilgjengelighet med jevne mellomrom. Forsøk å ringe din egen bedrift av og til, og bli mer bevist på hvordan dine kunder opplever den!
Ta gjerne kontakt med oss om dette! Vi har erfaringer med flere gode løsninger i kombinasjon med sentralbordet.
Feil: Kontaktskjema ikke funnet.