Hvor effektivt er det med mobilsvarer
En diskusjon om tilgjengelighet hos en av våre kunder i forrige uke, førte oss inn på bruken av mobilsvarere. Som kjent så ligger dette alternativet default på de fleste mobilabonnement, uansett operatør som velges. De fleste tenker ikke igjennom om det er riktig eller ikke å sende den som ringer og ikke får tak i en, til mobilsvareren. Veldig mange har heller ikke lest inn en personlig hilsen, og da er jo innringeren ikke sikker på å ha kommet rett. Dette spiller kanskje heller ikke noen rolle, fordi de fleste ikke legger inn noen beskjed allikevel. Og, dersom det er noen som gjør det, så er det ikke sikkert at den som er eier av telefonen hører på beskjeden. Man bare ringer tilbake på det tapte anropet fra anropslisten. Vår kunde kunne også fortelle at de ansatte ikke var særlig flink til å legge inn møtene i kalenderen, ei heller si ifra til kollegaer eller til den som var ansvarlig for telefonen i bedriften, om møter eller fraværene. Dette ble rett og slett glemt og oversett av de aller fleste og det opplevdes ofte altfor tungvint å sette fraværene i system . Det måtte bli mye enklere, eller aller helst automatisk, dersom dette skulle bli bra for alle i bedriften.
Noe måtte gjøres! Kundene fikk ikke den servicen som de forventet.
Spørsmålet ble; «hvor lojale kunder har vi»?
Vi vet at det ikke bare er denne bedriften som har det slik.
Man må finne en løsning som gir bedre tilgjengelighet og bedre kundeservice.
Det er også derfor at det har blitt laget en løsning for fravær som er veldig enkel. Den er helautomatisk.
Løsningen heter «Alltid svar».
Ta kontakt med oss om du vil at kundene dine alltid skal få svar!