Tilgjengelighet – synlighet – API
Det er ofte et problem for de som ringer til bedrifter at de ikke får svar av rette vedkommende raskt nok. De som ikke kjenner bedriften er også usikre på om når de blir kontaktet tilbake, eller om de i det hele tatt blir kontakt tilbake, dersom de først møter på en telefonsvarer. Denne usikkerheten kan du miste mange kunder på, eller du kan få et dårlig rykte. At innringerne tenker negativt er som regel urettferdig. De ansatte jobber ustanselig for å tilfredsstille kunder og samarbeidspartnere på en god måte. Problemet her er at dette vet ikke de som ringer deg. Kjenner du deg igjen i dette? Telenor tenker også de samme tankene, og har på plass en rekke praktiske løsninger som gir automatisk besked og oppdateringer til sentralbordet. De kaller det for API. Det er en forbindelse som går fra telefonsentralen og til mobilnettet, som sender status til og fra kollegaer og sentralbordet. Disse forbindelsene kan vi gjøre nytte av og øke tilgjengelighet, synlighet og dermed bedriftens sårbarhet for konkurrentene. Les mer her